Sofias änglar

Sitter och tittar på dom gamla avsnitten av sofias änglar. Blir så känslig när det e personer som förlorat sin partner som tex. En tjej som förlorade sin man som hade leukimi och jag börja direkt tänka på Fricke om han skulle dö eller som ett avsnitt nu när änns barn e typ kämpar för sitt liv att det kanske ska hända sina egna barn att kämpa varje dag och alltid kolla på morgonen om barnet lever. Som om fricke skulle bli döende jag skulle ju aldrig kunna sova för att jag skulle vara så rädd för att han aldrig öppnar ögonen igen.

Ja har ju förlorat några nära och älskade speciellt min bästa vän (Min halv morfar men ändå morfar för mig) det har vait jobbigt visst det är det en idag men att förlora enns eget barn eller sin livskambrat , mamma och pappa och syskon känner ja att det e nog det värsta. Jag vill inte änns känna efter hur jag skulle känna om mina föräldrar eller bröder dog nog inte mormor häller ja allt e jätte hemskt o skit jobbigt rent ut sakt.

Men ta hand om era nära och kära snart kan dom vara borta tyvärr.

Men om ni träffar någon i sorg eller någon kommer och vill prata om sin sorg och sorg kan vara allt från personer gör slut till ett djur dött till någon dör

säg ALDRIG jag vet hur det känns för du vet inte hur det känns men du kanske har varit med om liknande.
Säg ALDRIG tiden läker alla sår för såren kommer aldrig försvinna
Säg ALDRIG mister man en så finns det 1000åter

Här kommer ett lätt system att följa och som funkar på alla lär er det så kommer det bli lättare att bemöta

Dom 4 H:na är ett lätt sätt att lära in sig så man skall veta vad man ska göra när man hamnar i situationen där man måste ta han dom någon vuxen/ungdom/barn som hamnat i sorg för denna metod gäller alla åldrar och typer.

 Dom 4 H:na

  • HÅLL TYST – Säg inte att du förstår, för var och en som förlorat någon nära har en egen sorg som ingen annan kan förstå fullt ut. Och säg absolut inte att den som sörjer ska glömma , Det behövs inga ord för att trösta – Låna bara ut dina öron och lyssna!

  • HÄLL I – Den som sörjer glömmer oftast bort att äta och dricka. Och kommer då bli ännu svagare och psyket kommer inte göra det lättare. Så bjud gärna på en middag eller en fika.

  • HÅLL OM – Det är så otroligt viktigt i sorgarbetet att känna mänsklig värme och äkta kärlek.

  • HÅLL UT – Dom flesta sörjande känner att dom är en börda för omgivningen. Och det kan även omgivningen känna att det är jobbigt att ta hand om en sörjande person. Men försök håll ut, På sikt kommer belöningen på ditt tålamod jag lovar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0